RADJEMRIBE.SI

Dobrodošli

  • Kljub ljubiteljev rib vam je pripravil spletno stran, kjer lahko izveste vse o ribah in njihovi pripravi.

Kje so najbližje ribe?

Seznam ribogojnic >

Zakaj bi jedli ribe?

datum: 20.1.2012

Avtor: Stane Omerzu 

Zdrav delovni človek za svoje gibanje in delo potrebuje 2000 do 3000 kalorij na dan. Da bi ostali zdravi in vitki, moramo skrbeti za kakovost, sestavo in količino zaužitih hranil. Človek bi moral iz ogljikovih hidratov dobiti 50 do 55% porabljene energije, iz maščob od 30 do 35%, iz beljakovin pa 13 do 15% energije. Beljakovine so nenadomestljive za rast in obnovo človekovega telesa in se jih ne da zamenjati z ničemer. Vitamini in minerali imajo prav tako zelo pomembno vlogo v prehrani našega organizma. Stroka pravi, da človek potrebuje 1 g beljakovin na kilogram telesne mase na dan. Otroci za normalno rast potrebujejo skoraj dvakrat več beljakovin. Vsaj tretjino beljakovin, ki jih moramo zaužiti naj bi bila živalskega porekla. Tako pravijo osnovna načela pravilne prehrane.

Odgovor na zastavljeno vprašanje, zakaj bi jedli ribe, boste našli v primerjalni tabeli sestave mesa sladkovodnih rib in nekaj vrst rdečega mesa.

V 10g mesa ima: Beljakovine Maščobe Rudninske snovi Voda %
postrv (šarenka) 22,00 12,5 1,2 64,3
som 20,0 4,0 1,0 75,0
smuč 18,9 0,7 1,0 79,4
ščuka 18,4 0,5 0,9 80,2
krap 18,0 5,0 1,0 76,0
govedina 22,0 5,0 1,0 72,0
teletina 20,0 5,0 1,0 74,0
svinjina 18,0 15,0 0,8 66,2

Če primerjamo beljakovine v sestavi mesa rib in rdečega mesa, prav velikih razlik niti ne opazimo. Prava vrednost ribjega mesa se pokaže šele pri prebavi. Ribo prebavimo v manj kot dveh urah. Naše telo pa porabi vsaj pet ur za prebavo svinjine, za prebavo govejega mesa malenkost manj in za prebavo perutninskega mesa skoraj toliko. Vrednost ribjega mesa tvori kakovostna sestava beljakovin, vitaminov in rudnin ter maščobnih kislin. Ribje meso pri prebavi sprošča zelo malo sečne kisline, kar olajšuje prebavo in ne zastruplja našega telesa. Ribje meso je bogato z esencialnimi aminokislinami, nujnimi za zdravo rast in razvoj našega organizma. Ribe vsebujejo tudi veliko vitaminov, predvsem vitaminov A in D, ki so zelo pomembni za normalno rast in regulacijo metabolizma kalcija in fosforja. Visoko vredne so tudi ribje maščobe, saj se spomnite, da so ribe olje od nekdaj dajali slabotnim otrokom. Pri narodih, ki uživajo veliko rib, bolezni srca in ožilja niso tako pogoste kot pri nas. Za človeka bi bilo veliko bolj zdravo, če bi se prehranjeval samo z zelenjavo, sadjem in ribami, ki so odlično, enako kalorično in zdravo živilo, ki pa veliko manj obremenjuje naš prebavni trakt. Funkcije možganov so v veliki meri odvisne od količine zaužitih beljakovin, ki se izražajo skozi zmožnost koncentracije, vitalnosti in delovnem elanu. Nervoznim ljudem in živčnim bolnikom primanjkuje lecitina, ki ima močan vpliv na delovanje, rast in regeneracijo možganov in živčnega sistema. Ribje meso ga vsebuje dovolj za potrebe sodobnega človeka. Zato je ribje meso nezamenljivo za ljudi, ki se nadpovprečno naprezajo in delajo do skrajnih meja. V ribjem mesu je dovolj tudi železa, natrija, fosforja, magnezija, broma, fluora, kobalta in bakra in vse to v obliki lahko prebavljivih organskih spojin. Meso večine rib je primerno za prehrano bolnih in rekonvalescentov. Najbolj zdrave so tako imenovane bele ribe, še zlasti kuhane. Celo pri najhujših dietah lahko bolniki jedo kuhano ščuko, smuča, postrv in celo krapa. Za želodčne bolnike strokovnjaki priporočajo jedi iz mesa ščuke, smuča in krapa, pripravljene na maslu. Tako srčni kot sladkorni bolniki lahko brez skrbi uživajo jedi pripravljene iz najrazličnejših rib. Enako velja za žolčne in ledvične bolnike.

Če boste še koga kdaj slišali reči: «Ni ga tiča čez prašiča«, si o njem lahko mislite najmanj, da je neuk. Tudi če bi ga ozmerjali s primitivcem, ne bi bili daleč od resnice. Ribe se da namreč pripraviti na toliko različnih načinov, da bo vsak našel nekaj primernega svojemu okusu. Le zavedati se je treba pomena naše prehrane in njenega vpliva na naše zdravje.

Res pa je, da se ribje meso zaradi svoje sestave hitreje kvari od drugih vrst mesa. Posebno pozornost moramo zato nameniti prepoznavanju sveže ribe in pa pravilnemu shranjevanju in pripravi. O tem boste lahko, v naslednjih mesecih, marsikaj zanimivega prebrali na naši spletni strani radjemribe.si.