RADJEMRIBE.SI

Dobrodošli

  • Kljub ljubiteljev rib vam je pripravil spletno stran, kjer lahko izveste vse o ribah in njihovi pripravi.

Kje so najbližje ribe?

Seznam ribogojnic >

KOLIKO RIB JE PRIPOROČENO ZAUŽITI NA TEDEN

Novica:

KOLIKO RIB JE PRIPOROČENO ZAUŽITI NA TEDEN?

 

Meso, perutnina, ribe, stročnice in jajca so pomemben vir beljakovin, vitaminov in nekaterih mineralov. Prehranska piramida živil predlaga okoli tri do pet enot mesa in zamenjav na dan. Skupna količina teh enot ustreza okoli 12 do 20 dag kuhanega ali pečenega pustega mesa, perutnine in rib na dan, ali ustrezne zamenjave, denimo stročnic, jajc in tudi lupinastega sadja, če smo vegetarijanci. Količina priporočenega mesa pa je znatno manjša, ker meso v jedilnikih zamenjujejo tudi druga živila, kot so jajca, stročnice, lupinasto sadje ali mleko in mlečni izdelki. Sladkovodne in morske ribe in sadeže lahko povsem enakovredno zamenjamo z drugimi vrstami mesa in perutnine.

Enota belih ali plavih rib ali morskih sadežev je okoli 40 g brez kože in kosti. To količino lahko enakovredno zamenjamo z enako količino drugih vrst pustega mesa, denimo s tremi dekagrami puste šunke, štirimi velikimi žlicami kuhanih stročnic, enim jajcem ali veliko žlico lupinastega sadja.

Večina žensk, ki pri svojem delu pretežno sedijo, ter starejšim, fizično manj aktivnim moškim in ženskam, priporočajo le okoli tri enote pustega mesa oziroma rib na dan ali 12 dag pustega ribjega mesa brez kože in kosti; večini otrok, odraščajočim dekletom, aktivnim ženskam in moškim, ki pri svojem delu pretežno sedijo, priporočajo okoli 16 dag pustega mesa na dan; nosečnicam in doječim materam pa okoli 20 dag; prav toliko mesa ali ustreznih zamenjav bi priporočali tudi vsem odraščajočim fantom, mnogim telesno aktivnim moškim in telesno zelo aktivnim ženskam. Pri bolnikih, starih ljudeh ali pri vrhunskih športnikih pa so količine priporočenega (ribjega) mesa lahko tudi nekoliko drugačne.

Ker pa so ribe in sadeži, še posebno morski, pomembna varovalna živila, priporočajo, da bi jih jedilnik vseboval v povprečju okoli dva do tri dag/dan ali 14 do 21 dag rib ali morskih sadežev na teden in to v enem ali dveh tedenskih obrokih.

Koliko rib naj bi pojedli v enem tednu, je odvisno od količine visoko vrednih maščobnih kislin in (po nekaterih avtorjih) tudi od stopnje onesnaženosti rib z živim srebrom.

Modroplavuta tuna ima okoli 1,6 g w-3 maščobnih kislin na 100 g mesa, podobno kot npr. jezerska postrv (1,6 g) ali sardine (1,7 g) in skoraj pol manj kot skuše (2,5 g). Razmeroma malo w-3 maščobnih kislin vsebuje lahka tuna, tunina, okoli 0,5 g/ 100 g ribe. Če računamo, da potrebujemo najmanj o,44 g visoko vrednih maščobnih kislin iz ribjega olja na dan ali okoli 3 g w-3 maščobnih kislin na teden, je dovolj, če ribe uživamo samo enkrat na teden . Porcija očiščenih skuš mora zato imeti najmanj 12 dag mesa. Če pa bi jedli tuno z visoko vrednostjo w-3 maščobnih kislin, recimo modroplavuto tuno, bi morali zaužiti najmanj 190 g tune na teden ali približno enako količino očiščenih sardin. Po hranilni oziroma prehranski vrednosti bi bila to enakovredna zamenjava, ki pa je tudi nekajkrat cenejša.